2008-12-18

Jag har fångat kometen!!

Kära läsare,
tack för er benägna hjälp i mitt sökande efter identitet. Omröstningen är nu avslutad. Det blev en aning tidigare än jag hade tänkt, och det beror på att jag har bestämt mig för att betrakta era åsikter som mer vägledande än avgörande och tagit ett diktatoriskt beslut! Inget av alternativen jag gav er dög. Men det som verkade få en jordskredsseger låg närmast.

Anledningen till att jag inte med gott samvete kan kalla mina litterära trevanden för kometen kommer är att det är ett påstående, och jag vet ju inte om den gör det trots allt... Jag har en stark misstanke om det, men jag kan ha fel. Och idag hände något som drastiskt minskar risken för en sådan utgång. Jag fångade den nämligen. Den befinner sig nu i tryggt förvar bakom gladpack på min vänstra underarm, och kommer inte loss! Jag fångade kometen och stoppade den i, vad jag i ett ovanligt inspirerat ögonblick nyss kallade, en metafysisk burk. Vilket turligt nog är den bästa av alla burkar, enligt min äldsta vän. Så till den dag jag råkar släppa ut den kan vi känna oss trygga, och de får hitta något annat smart sätt att ha ihjäl oss.

Jag kan glädja alla er som känner mig väl med att jag inte ens nästan svimmade! För de som inte känner mig väl och mot förmodan skulle råka läsa detta beklagar jag hur personligt och ointressant för alla som inte bryr sig om jordens eventuellt snara undergång det blev. Speciellt ber jag om ursäkt till konstnären som hjälpte mig med dagens fångst, för jag vet att han tycker att det mesta bloggande är skit och jag kan i viss mån vara benägen att hålla med honom. I fortsättningen ska jag ha honom i tankarna när jag skriver och försöka överlåta vad-jag-åt-till-frukost-bloggandet till fröken Rosing.

2 kommentarer:

hannah sa...

nämen! nytt gränssnitt?
enkätsvar: jag gillade gränssnitt nr1 mer än nr2.
too geeky, på datanörd-sättet.
nr1 var även mer lättläst. och det var nöjsam läsning!
såklart. (och jag vill också se gadden så småningom!)

F.d. Förakt sa...

Ah, men serdu det var riktigt meningen det. Jag längtar tillbaka till den gamla goda tiden före Windows-tjafset :D