2008-12-22

Dagens hackkyckling: julbrev och fotojulkort

Några av er har redan råkat ut för mitt hat mot julbrev... här kommer det igen: Det är skrytsamt och oförskämt att skicka långa, tråkiga epistlar om nymålade hus, nyutexaminerade barnbarn och semesterresor till Teneriffa till folk som inte har frågat efter det!

Jag ska inte bli långrandig i frågan idag, utan bara förbereda lite för den dag då folk böjar skicka osnutna, dåligt fraserade, maskinskrivna brev till mig i december.

Här nedan finner ni det svar jag ämnar låta gå i retur till er i mellandagarna om ni varit så omtänksamma att ni sänt mig ett kort på era snoriga ungar iklädda tomtemössor tillsammans med ett personligt massutskick till redogörelse för vad ni gjort tillsammans med dem under året. Klipp ut och spara, och ta fram det när det blir aktuellt, så sparar ni mig ett frimärke!

Kära släkt/vänner
Jaså?
Där ser man...
Nejmen kan man tänka sig!
Jaha.
Så trevligt.
Varma julhälsningar
Familjen Disdain


Bifogat: en gruppbild av samtliga mina krukväxter iklädda tomtemössor.

Istället för julbrev, ge gärna en gåva till valfri välgörenhetsorganisation. Vill ni veta vad jag gjort sen sist så slå för all del en signal, jag lovar att göra detsamma! För ytterligare frågor

3 kommentarer:

Gittan sa...

Nej men så intressant!
Tycker du verkligen det?
Där ser man!

F.d. Förakt sa...

Haha!

Mattias sa...

Lovely!